06.10.2009 17:53 - Учени откриха как да прилагат наночастиците срещу тумори
Прочетен: 1227 Коментари: 0 Гласове:

Учени откриха как да прилагат наночастиците срещу тумори

image
  Британски учени са открили, че могат да използват наночистици като малки магнити, които да затоплят и да унищожат раковите клетки, без да увредят здравите клетки около тях.

Изследователите установили, че наночастици от оксидирана стомана могат да бъдат прикачени към търсещи ракови клетки антитела или да бъдат инжектирани в търсещи ракови образувания стволови клетки, които да ги отведат направо до взетите като мишена от тях тумори.

Затоплянето на клетките с 5-6 градуса по Целзий над телесната температура в апарат, кръстен MACH (Magnetic Alternating Current Hyperthermia) машийн, може да ги убие.

Изследователите поясниха, че новият апарат е като микровълнова печка, която затопля само взетите за мишена клетки. Това открива нови перспективи за лечение на рака, заяви екипът от лондонския Юнивърсити колидж.

"Ако накараме магнитни частици да мигрират до ракови клетки, ще можем да унищожим само раковите образувания, без да увредим здравите клетки", допълни екипът.

Изследването е в ранен стадий на развитие и тестове върху хора все още не са извършени. Изследователите предвиждат още едно десетилетие за разработване и тестване на технологията, преди тя да бъде лицензирана за лечение на рак.

"Надяваме се до три години да сме готови за клинични тестове", заяви Куентин Панкхърст, експерт по физика от лондонския Юнивърсити колидж.

Тагове:   как,   учени,   откриха,