Председателят на Националната лозаро-винарска камара Пламен Моллов съобщи, че при износа на вино е отчетен спад между 30 и 35 процента. По думите му - на вътрешния пазар най-голям проблем е сивият сектор, който все повече се разраства.
От своя страна Костадин Чорбаджийски, който е председател на асоциацията на месопреработвателите, посочи, че продажбите на вътрешния пазар са спаднали с между 10 и 15 на сто.
Димитър Зоров от Асоциацията на млекопреработвателите сигнализира за това, че консумацията на млечна продукция у нас е спаднала с между 15 и 20 на сто, като голяма част от българите предпочитат по-евтини продукти.
Зоров съобщи, че по данни на Българската стопанска камара производството у нас като цяло се свило с между 45 и 50 процента. Въпреки това той прогнозира, че количествата на изнесената млечна продукция най-вероятно ще бъдат задържани на нивата от миналата година.
Председателят на федерацията на сладкарите и хлебопроизводителите в България Мариана Кукушева също призна, че кризата се отразява на бранша, като по думите й потребителите търсят все повече качество в произвежданата продукция.
На изложбата участват 411 фирми изложители от страната и 28 други държави, сред които Германия, Италия, Турция, Испания. Фирмите са разположени в четири изложбени зали на 159 щанда.
На 63 щанда са аранжирани експонатите на 204 компании изложители и производители от различни страни, които произвеждат и представят месни продукти. За предприемачите са изложени най-модерните машини и технологично оборудване в областта на месо- и млекопреработката. Специализираните изложения Месомания, Светът на млякото, Булпек, Салон на виното и Интерфуд и Дринк ще продължат до 14 ноември.