02.12.2009 18:03 - Японците откриха защо жените живеят по-дълго от мъжете
Прочетен: 635 Коментари: 0 Гласове:

Японците откриха защо жените живеят по-дълго от мъжете image

Японски учени откриха, че мъжете са създадени от различен материал и затова жените живеят по-дълго от тях, съобщава БТА, позовавайки се на АФП и в. Таймс".

Известно е, че средната продължителност на живота на жените е с 5 години по-голяма от тази на мъжете почти в целия свят.

Проф. Томохиро Коно от Селскостопанския университет в Токио и д-р Манабу Кавахара от Университета на Сага са открили, че мишки, създадени от две биологични майки, но без баща, живеят около 30% по-дълго от мишки, създадени чрез нормално смесване на гени от баща и майка.

Специалистите твърдят, че жените живеят по-дълго, защото мъжете са "замесени от различно тесто" и че гените, предадени от бащите, може да скъсяват живота на децата им.

Ако мъжкият генетичен материал не участва в създаването на живот, жените теоретично биха могли да живеят 30% по-дълго, предполагат японските учени, цитирани от в. "Дейли мейл".

Супермишките, създадени от генетичен материал на два женски гризача, живели средно 186 дена по-дълго от нормалните, които имали баща и майка. Още не е известно дали ефектът важи и при хората, но изследването обещава да изясни влиянието на гените върху стареенето у бозайниците и да позволи да се забави процесът на стареене при хората.

Експериментът на японските генетици може да хвърли светлина и върху начина, по който гените на майките и бащите се комбинират в зародиша и по този начин да подобри разбирането на възпроизводството и някои заболявания.

Проф. Коно казва, че резултатите от експеримента могат да отговорят на фундаменталните въпроси защо жените обикновено живеят по-дълго от мъжете, а именно: дали дълголетието у бозайниците се контролира от състава на генома на само единия или и на двамата родители и защо жените имат предимство пред мъжете по отношение на продължителността на живота, пише "Таймс".

Вестникът припомня, че в резултат на изследвания на проф. Коно и д-р Кавахара през 2004 г. се роди мишката Кагуя, първият бозайник, създаден от две биологични майки, без баща. За целта проф. Коно разработи техника за генно манипулиране на яйцеклетки от мишки, така че да изпълняват функцията на сперма.

Тагове:   мъжете,   откриха,