Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.10.2009 11:00 - 15 млн. евро е стойността на пазара за дигитална реклама у нас
Автор: mavericos Категория: Бизнес   
Прочетен: 615 Коментари: 0 Гласове:
0



15 млн. евро е стойността на пазара за дигитална реклама у нас

Има голям потенциал пред пазара за онлайн реклама, смята президентът на IAB Europe Ален Йоро

image

През 2008 година стойността на пазара за дигитална реклама у нас е 15 млн. евро. Българският пазар представлява 0.1% от общата стойност на европейския пазар, която приближава 13 млрд. евро. Това стана ясно по време на конференцията за интернет бизнес и маркетинг Webit, която се открива днес.

Пазарът на дигитална реклама в България обаче има голям потенциал за развитие, смята президентът на IAB Europe* Ален Йоро, който откри конференцията. Според него има възможности за 10 до 20-кратно увеличение на стойността на пазара у нас – между 150 и 250 млн. евро. Основната причина за оптимистичния поглед е фактът, че пазарът за реклама в Интернет изразходва най-много средства – повече дори от телевизионния пазар, а тенденцията е възходяща. Ръстът на рекламния пазар в Интернет е впечатляващ – според IAB Europe в Западна Европа за миналата година той е между 10-15%, а в източна посока е между четири и пет пъти по-голям (57% в Полша).

Като цяло пазарът на дигитална реклама на Балканите (България, Турция, Гърция и Румъния) представлява по-малко от 2% от европейския пазар, сочат данните за миналата година. От четирите балкански държави, споменати в изложението от председателя на e-Академия Пламен Русев, в Турция са дадени най-много пари за реклама в Интернет през миналата година – 131 млн. евро. Турският пазар се равнява на 1% от европейския. На второ място е Гърция с разходи за реклама от 45 млн. евро и 0.3% дял от европейския пазар, а трета е Румъния – 30 млн. евро и 0.2% пазарен дял.

Според Ален Йоро Европа може да се бори със САЩ за лидерство в световен мащаб по отношение на обема на дигиталния рекламен пазар. През 2008 година отвъд Океана са похарчени 16 млрд. евро, а в Европа само 3 млрд. евро по-рано. Като потенциални клиенти на пазара Китай остава номер едно, следвана от Европа и едва на трето място се класират Съединените щати.


* Interactive Advertising Bureau (IAB) Europe е търговска организация, която представлява интересите на европейската дигитална индустрия. Организацията представлява 23 страни в Европа, като в нея членуват и над 5,500 компании.



Тагове:   НАС,   млн,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mavericos
Категория: Новини
Прочетен: 5603482
Постинги: 2353
Коментари: 2437
Гласове: 2147
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930